Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odrážet p

vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od vladzin »

danhard píše: Vladzine vy někde vidíte nějaký odkaz ? A četl jste tu normu ? A jak moc se tím máme řídit, když je ta norma už neplatná a je nahražená stávajícími platnými normami ?
Federmann ji asi nezná, když tvrdí blbě, že jí DIN uvedl v r.1973 a to i v té jediné "vědecké" práci, jako to označuje :lol:
Uvedl specifikaci přístroje, kde byl uveden také "hudební výkon". A na svých stránkách vysvětluje, že došlo k nesmyslnému odklonu od skutečného Hi-Fi. Že nebylo pořeba vymýšlet, žádné jiné normy pro věrnou reprodukci zvuku. Takže pan Federmann si nevymýšlí nic nového. Jen chce oživit to, co už tu bylo a dobře to fungovalo.
vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od vladzin »

danhard píše: Ano je tam uveden "hudební výkon", ale také DIN 45500 výkon a jiné další.
No a co to má naznačit ? že si dal výrobce tu práci a označil to pěkně podrobně, ať si každý vybere ? Víte vy vůbec co přesně ty hodnoty znamenají, jak se určují a měří ?
Asi ne, když tu ve špatném významu používáte jak PMPO, tak RMS.
A kde to má uvedené Federmann v těch tabulkách, když to přeci tak uvádí, už 30. let a tak podobě ... :roll:
Co se týče hudebního výkonu, to by mne opravdu zajímalo, jak se to měří. Můžete mi sem dát nějaký odkaz? To bych si rád přečetl. Co se týče toho výrazu "PMPO" tak jej používám spíše řečnicky a myslím tím "hudební výkon". A co se týč RMS, tak vím přesně o co se jedná.
Uživatelský avatar
Federmann
Administrátor
Příspěvky: 2575
Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od Federmann »

'Music power' — the real issues
The term "Music Power" has been used in relation to both amplifiers and loudspeakers with some validity. When live music is recorded without amplitude compression or limiting, the resulting signal contains brief peaks of very much higher amplitude (20 dB or more) than the mean, and since power is proportional to the square of signal voltage their reproduction would require an amplifier capable of providing brief peaks of power around a hundred times greater than the average level. Thus the ideal 100-watt audio system would need to be capable of handling brief peaks of 10,000 watts in order to avoid clipping[citation needed] (see Programme levels). Most loudspeakers are in fact capable of withstanding peaks of several times their continuous rating (though not a hundred times), since thermal inertia prevents the voice coils from burning out on short bursts. It is therefore acceptable, and desirable, to drive a loudspeaker from a power amplifier with a higher continuous rating several times the steady power that the speaker can withstand, but only if care is taken not to overheat it; this is difficult, especially on modern recordings which tend to be heavily compressed and so can be played at high levels without the obvious distortion that would result from an uncompressed recording when the amplifier started clipping.

An amplifier can be designed with an audio output circuitry capable of generating a certain power level, but with a power supply unable to supply sufficient power for more than a very short time, and with heat sinking that will overheat dangerously if full output power is maintained for long. This makes good technical and commercial sense, as the amplifier can handle music with a relatively low mean power, but with brief peaks; a high 'music power' output can be advertised (and delivered), and money saved on the power supply and heat sink. Program sources that are significantly compressed are more likely to cause trouble, as the mean power can be much higher for the same peak power. Circuitry which protects the amplifier and power supply can prevent equipment damage in the case of sustained high power operation.

More sophisticated equipment usually used in a professional context has advanced circuitry which can handle high peak power levels without delivering more average power to the speakers than they and the amplifier can handle safely.
Uživatelský avatar
Federmann
Administrátor
Příspěvky: 2575
Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od Federmann »

danhard píše:Vladzine vy někde vidíte nějaký odkaz ? A četl jste tu normu ? A jak moc se tím máme řídit, když je ta norma už neplatná a je nahražená stávajícími platnými normami ?Federmann ji asi nezná, když tvrdí blbě, že jí DIN uvedl v r.1973 a to i v té jediné "vědecké" práci, jako to označuje :lol:
Norma pro Hi-Fi DIN 45 500 vznikala v létech 1965÷1973 a neznám žádnou jinou normu pro Hi-Fi, která by ji nahrazovala!
Uživatelský avatar
Federmann
Administrátor
Příspěvky: 2575
Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od Federmann »

vanado píše: Federmann, Vladzin si tu od vas pyta metodiku merania hudobneho vykonu! Takze šup šup, sem snou!
Hudební výkon jako takový je definovaný, jako výkon dodaný do komplexní zátěže (reproduktor či reproduktorový soustava), který může zesilovač dodávat po krátký čas při ideálním zdroji, nebo také jako výkon po krátký čas, pokud nedojde k významnějšímu poklesu napájení...
Hudební výkon je u každého zesilovače a vždy je větší než deklarovaný trvalý (RMS). Každý zesilovač má bez signálu na filtračních kondenzátorech větší napětí, než při trvalém zatížení a proto dá při přivedení signálu, počáteční výkon větší, než při zdroji zatíženém. Totéž bych mohl uvést ve vztahu k teplotě zesilovače.

RMS je nějaký výkon počítaný či tvořený z efektivních hodnot, osobně často uvádím efektivní či střední výkon. Tento výkon můžu definovat za velmi malý časový okamžik, za celou nahrávku či ještě větší hudební celek. Je otázkou zda jej brát:

1. Jako trvalý sinusový výkon, pak by dodával 100W zesilovač do 4Ω zátěže trvale 20V, ale již by se nejednalo o žádný hudební projev. Dalo by se říci, že Hudební výkon je roven RMS.
2. Nebo jako signál čistě hudební s dynamikou nad středním výkonem například 20dB a zesilovač by si musel poradit i s 10kW špičkami (hudebním výkonem 200V/4Ω), pak bych mohl napsat, že střední výkon = RMS a hudební výkon je RMS+20dB.


V konečném důsledku je měřítkem vždy jen poslech, ne číslo udávající nějaký výkon. Pokud má zesilovač indikátor špiček, pak se může brát za měřidlo dosažení mezní hodnoty (či hudebního výkonu).
vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od vladzin »

Tak pánové, přeložil jsem první dvě třetiny. Kdo to dorazí?

'Hudební výkon' — Realita nikoliv fikce
Výraz „Hudební výkon“ se s jistou vypovídající hodnotou používal a používá ve vztahu jak k zesilovačům, tak reprosoustavám. Pokud je živé hudební vystoupení zaznamenáno bez komprese nebo limitace amplitudy, výsledný signál obsahuje krátké špičky amplitudy o velmi vysokém rozpětí (20 dB nebo více). Pokud to domyslíme, protože výkon je přímo odvislý od druhé mocniny napětí signálu, pak reprodukce těchto špiček bude vyžadovat zesilovač, jenž musí být schopen dodat 100x větší výkon než je průměrná úroveň. Tímto by ideální 100W systém musel být schopen dodat v krátkých špičkách výkon 10,000 watů, aby nedošlo k limitaci signálu. Většina reproduktorů jsou ve skutečnosti schopné zpracovat tato překročení a to až 7 x překračující jejich nominální uváděnou hodnotu zatížení (ne však stokrát přesahující), jelikož dobrý odvod tepla z okolí cívky reproduktoru chrání cívku před přepálením v případě krátkých výkonnostních burstů. Je tedy přijatelné aby reproduktor by napájen zesilovačem, který je schopen dodat několika násobně vyšší výkon, než je povolené zatížení reproduktoru. Ovšem pouze za předpokladu, že nedojde k přehřátí cívky, což je těžko splnitelné zvláště u moderních nahrávek, které mají tendenci být silně komprimovány a mohou být přehrávány ve vysoké hlasitosti bez znatelného zvýšení zkreslení a kdy se zesilovač nedostává do limitace.
Uživatelský avatar
Federmann
Administrátor
Příspěvky: 2575
Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od Federmann »

Krásné měření pod limitací, napájecí napětí na kondenzátorech ±66V, rozkmit výstupního napětí=120V, amplituda =60V, výkon(efektivní) při 4Ω= 450W! http://www.federmann.cz/index.php/vyrob ... zsahy.html

1kHz/4Ω
Obrázek

10kHz/4Ω
Obrázek


100kHz/8Ω, bez úpravy vstupního napětí, již znát pokles zesílení
Obrázek

100kHz/4Ω bez úpravy vstupního napětí, již znát pokles zesílení a deformaci průběhu
Obrázek
vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od vladzin »

Federmann píše:Krásné měření pod limitací, napájecí napětí na kondenzátorech ±66V, rozkmit výstupního napětí=120V, amplituda =60V, výkon(efektivní) při 4Ω= 450W! http://www.federmann.cz/index.php/vyrob ... zsahy.html


Co k tomu více dodat? Kdo to chce pochopit, tomu je to jasné. A kdo to nechce pochopit, ten vymýšlí brzdy na trojkolky.
Uživatelský avatar
vanado
NNN
Příspěvky: 529
Registrován: stř 30. bře 2011 10:24:47

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od vanado »

Federmann píše:Krásné měření pod limitací, napájecí napětí na kondenzátorech ±66V, rozkmit výstupního napětí=120V, amplituda =60V, výkon(efektivní) při 4Ω= 450W!
A aky je pre zaujimavost trvaly vykon?
Uživatelský avatar
Federmann
Administrátor
Příspěvky: 2575
Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od Federmann »

vladzin píše:Tak pánové, přeložil jsem první dvě třetiny. Kdo to dorazí?

'Hudební výkon' — Realita nikoliv fikce
Výraz „Hudební výkon“ se s jistou vypovídající hodnotou používal a používá ve vztahu jak k zesilovačům, tak reprosoustavám. Pokud je živé hudební vystoupení zaznamenáno bez komprese nebo limitace amplitudy, výsledný signál obsahuje krátké špičky amplitudy o velmi vysokém rozpětí (20 dB nebo více). Pokud to domyslíme, protože výkon je přímo odvislý od druhé mocniny napětí signálu, pak reprodukce těchto špiček bude vyžadovat zesilovač, jenž musí být schopen dodat 100x větší výkon než je průměrná úroveň. Tímto by ideální 100W systém musel být schopen dodat v krátkých špičkách výkon 10,000 watů, aby nedošlo k limitaci signálu. Většina reproduktorů jsou ve skutečnosti schopné zpracovat tato překročení a to až 7 x překračující jejich nominální uváděnou hodnotu zatížení (ne však stokrát přesahující), jelikož dobrý odvod tepla z okolí cívky reproduktoru chrání cívku před přepálením v případě krátkých výkonnostních burstů. Je tedy přijatelné aby reproduktor by napájen zesilovačem, který je schopen dodat několika násobně vyšší výkon, než je povolené zatížení reproduktoru. Ovšem pouze za předpokladu, že nedojde k přehřátí cívky, což je těžko splnitelné zvláště u moderních nahrávek, které mají tendenci být silně komprimovány a mohou být přehrávány ve vysoké hlasitosti bez znatelného zvýšení zkreslení a kdy se zesilovač nedostává do limitace.
Uvedené čísla přesně korespondují s článkem http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... ktory.html věnovanému reproduktorům, problém je v tom, že se opět v ČS destinacích neuvádí u reproduktorů výkon trvalý a přebuditelnost, ale z marketingových důvodů jen výkon špičkový, pak při spojení takto značeného 100W reproduktoru se zesilovačem, který dodá rovněž trvale 100W musí takový reproduktor shořet! Neboť ve skutečnosti není 100W ale mnohem méně!
Uživatelský avatar
Federmann
Administrátor
Příspěvky: 2575
Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od Federmann »

vanado píše:A aky je pre zaujimavost trvaly vykon?
Vzhledem ke mnou dodávaných modulům, je to špatná otázka, i když vždy říkám, že špatné otázky neexistují, jen odpověď občas musí být obšírnější.

1. Pokud někdo chce naprosto špičkový zesilovač pro opravdové Hi-Fi použití, pak dá k takovému modulu cca 100÷300W transformátor a dostatek filtračních kapacit cca 50÷100mF/větev, pak bude zesilovač poslouchat maximálně na RMS=-20dB od maxima, tedy se středním výkonem menším jak 5W, k tomu uzpůsobí i dostatečně dimenzované chlazení.
2. Pokud to chce někdo na diskotéky a nemá na výkonnější modul, pak dá k takovému modulu cca 300÷500W transformátor a bude to honit na RMS=-5dB od maxima, tedy se středním výkonem až ke 150W, k tomu uzpůsobí i dostatečně dimenzované chlazení.
3. Pokud někdo chce budit nějaký generátor zvuku či ultrazvuku, pak dá k takovému modulu 700W transformátor a může zesilovač zatěžovat na RMS=0dB od maxima, tedy se středním výkonem až 450W, k tomu uzpůsobí i dostatečně dimenzované chlazení.

Toto by platilo pro napájecí napětí ±66V, ale moduly umí i napájecí napětí až ±90V a navíc ještě do můstku, přesně jak je to uvedeno v
http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... -p60v.html
http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... -p90v.html

O konečném výkonu musí rozhodnout, ten kdo modul použije, musí vědět na jaký účel jej bude používat a tomu musí uzpůsobit jak zdroj, tak chlazení. Pokud budu dodávat hotové zesilovače, tak to tam bude vše uvedeno.
vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od vladzin »

Vidím, že se k tomu nikdo neměl, tak jsem dorazil tu další a neméně zajímavou část.

Zesilovač může být navržen jako audio obvod, který je schopen generovat jistou výkonovou úroveň, avšak se zdrojem, který nemusí dodat po dlouhou dobu vysoký výkon, pouze po krátký čas a také s chladičem, který by se mohl při trvalém vysokém výkonu přehřát. (poznámka překladatele: jinými slovy, zesilovač je tak úmyslně navržen, že má poddimenzovaný zdroj a poddimenzované chlazení).
Toto vedlo ke komerční myšlence a tento údaj je uváděn také ve specifikacích, že zesilovač zpracovává jen nízký průměrný výkon avšak s krátkými špičkami vysokého „hudebního“ výkonu. Tímto jsou ušetřeny finanční výdaje za nákladný napájecí zdroj a výkonné chladiče.
Avšak hudební snímky, které jsou silně komprimovány, mohou s největší pravděpodobností způsobit velké problémy, protože střední výkon je mnohem vyšší v poměru k výkonu, který může dosahovat ve špičkách.
Obvody, které chrání zesilovač a napájecí zdroj, pak budou pravděpodobně reagovat, aby ochránily zesilovač před poškozením, pokud je přiváděn takto vysoký trvalý provozní výkon.
Více promyšlená zařízení, která se většinou využívají v profesionální praxi, jsou vybaveny dodatečnými obvody, které jsou schopné upravit tyto vzájemné poměry středního a špičkového výkonu, aby zesilovač a reproduktory byl provozovány v bezpečném rozpětí využití jejich parametrů.
Uživatelský avatar
strakat
NNN
Příspěvky: 346
Registrován: úte 01. pro 2009 12:13:40

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od strakat »

vladzin píše:Avšak hudební snímky, které jsou silně komprimovány, mohou s největší pravděpodobností způsobit velké problémy, protože střední výkon je mnohem vyšší v poměru k výkonu, který může dosahovat ve špičkách.
Môj zosilovač to bez problémov zvládne a váš?
Uživatelský avatar
strakat
NNN
Příspěvky: 346
Registrován: úte 01. pro 2009 12:13:40

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od strakat »

Federmann píše:Krásné měření pod limitací, napájecí napětí na kondenzátorech ±66V, rozkmit výstupního napětí=120V, amplituda =60V, výkon(efektivní) při 4Ω= 450W! http://www.federmann.cz/index.php/vyrob ... zsahy.html

1kHz/4Ω
Obrázek

10kHz/4Ω
Obrázek


100kHz/8Ω, bez úpravy vstupního napětí, již znát pokles zesílení
Obrázek

100kHz/4Ω bez úpravy vstupního napětí, již znát pokles zesílení a deformaci průběhu
Obrázek
Krásne meranie.... Ten efektívny výkon 450W do 4ohm dodá len počas jednej periódy (súdiac podľa obrázkov)???
Uživatelský avatar
Federmann
Administrátor
Příspěvky: 2575
Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od Federmann »

danhard píše:To je tak Federmanne, tu normu si pamatuju ještě jako kluk, kdy jsem si o ní poprvé početl v HaZ v roce 1968, takže když tu začne o ní někdo blábolit, že jí vydal DIN v roce 1973, že je tam kdovíco, co tam není, tak si můžu myslet akorát, že je to prolhanej tlučhuba a stejně to taky bude asi i s těmi ostatnímy nesmysly :)
Myslet si můžete co chcete, na to máte svaté právo, ale musíte se smířit s tím, že myslet znamení ... vědět, já však vím, že to co je na těch screenech viewtopic.php?f=8&t=361&start=55 nenapsal žádný "prolhanej tlučhuba", ale je to přesně podle normy DIN 45500 verze B1.6 z 1.73, právě proto nese mnou zmíněná norma označení "Deutsche Industrielle Norm DIN 45500 B1.6 1.73"
DIN45500.jpg
Jak je patrné, tak tuto normu DIN 45 500 z roku 1973 znají i jiní, než já, ale o žádné normě popisované v HaZ v roce 1968 v ČSSR se nezmiňují. Další, novější vydání normy DIN 45 500 již nebylo.
[/size][/color]
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Federmann
Administrátor
Příspěvky: 2575
Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od Federmann »

strakat píše: Krásne meranie.... Ten efektívny výkon 450W do 4ohm dodá len počas jednej periódy (súdiac podľa obrázkov)???
V tomto případě máte úplnou pravdu, pro napájení byly použity laboratorní zdroje, které dodají proud pouze 1A a měřené moduly byly bez chladiče, měřilo se opakovaným Burstem 1:100, přesněji 1:99, tedy střední výkon byl 450W/(99+1)=4,5W a hudební či maximální výkon by odpovídal těm 450W. Jedna perioda vybuzená na maximální výkon a 99 period čas na nabití kondenzátorů, obdoba provozu velmi slušné nahrávky s poměrem maximálního a středního výkonu 20dB.
Pro větší výkon bych musel dát modul na chladič a připojit jej na mnohem výkonnější zdroj, ale modul by zůstal stále modulem, bez jakékoliv změny.
vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od vladzin »

strakat píše: vladzin přeložil: "Avšak hudební snímky, které jsou silně komprimovány, mohou s největší pravděpodobností způsobit velké problémy, protože střední výkon je mnohem vyšší v poměru k výkonu, který může dosahovat ve špičkách."

strakat komentář: Môj zosilovač to bez problémov zvládne a váš?
Mám pocit, že hodně záleží, jak k dané problematice člověk přistupuje, zdali pozitivně nebo negativně. Řekl bych, že ten článek naznačuje, že přizpůsobení zesilovače pro vyšší hudební výkon je dobrá myšlenka, ale musí se udělat s rozmyslem. Rozpětí maximálního hudebního výkonu a středního výkonu by nemělo bý příliš daleko od sebe, a teké zdroj a chlazení by měly mít určitou rezervu. Pokud toto konstruktér bere v úvahu, pak je možno postavit velmi slušně hrající stroj, který využívá obou výhod, to jest hudebního výkonu a současně eliminovat náklady na napájení a chlazení. Jako příklad velmi zdařilé konstrukce v tomto směru bych připomenul můj QQF-55, jehož realizaci můžete vidět zde: viewtopic.php?f=48&t=331
Uživatelský avatar
Federmann
Administrátor
Příspěvky: 2575
Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od Federmann »

Právě proto nabízím jistou variabilitu, netlačím uživatele do nutnosti mít takový či onaký zdroj a chladič, ale dávám mu možnost volby, která by měla více ctít jeho potřeby a ne jen mé ekonomické zájmy.
vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od vladzin »

danhard píše:Vladzine jste zbytečně skromný, vy musíte mít ty výpočty v malíčku, viz vaše úžasné odhalení, že DPA386 má vlastně předimenzované trafo 160VA, zatímco to pravé ořechové podle vás je 120VA :lol:
Ale snad jste si všiml, že Federmann uváděl 100-300VA trafo, já jsem šetrný, použil bych 100VA trafo. Nejsem tak zdatný ve výpočtech jako vy, tak kdybyste laskavě spočítal, jaké má mít to trafo vinutí, abych si ho mohl objednat. A když už jste v těch výpočtech, tak laskavě také spočítejte, kolik bude mít ten zesilovač :
- Musical power
- DIN 45500 power
- Nominal power
- Max power
abych to měl tak pěkně popsané, jako ten Rewox A740.
Pokuste se poctivě zamyslet na tím, co jsem včera napsal:

"Mám pocit, že hodně záleží, jak k dané problematice člověk přistupuje, zdali pozitivně nebo negativně. Řekl bych, že ten článek naznačuje, že přizpůsobení zesilovače pro vyšší hudební výkon je dobrá myšlenka, ale musí se udělat s rozmyslem. Rozpětí maximálního hudebního výkonu a středního výkonu by nemělo bý příliš daleko od sebe, a teké zdroj a chlazení by měly mít určitou rezervu. Pokud toto konstruktér bere v úvahu, pak je možno postavit velmi slušně hrající stroj, který využívá obou výhod, to jest hudebního výkonu a současně eliminovat náklady na napájení a chlazení. Jako příklad velmi zdařilé konstrukce v tomto směru bych připomenul můj QQF-55, jehož realizaci můžete vidět zde: viewtopic.php?f=48&t=331"

A nyní využjte svých elektrotechnických znalostí a dovedností a navrhněte si stroj, který bude mít vynikající zvukové vlastnosti a současně abyste snížil výdaje za napájecí zdroj a chlazení. vladzin
vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od vladzin »

strakat píše:Ako môže Federmann napísať takú bl_bosť??? Varianta 1 je jasná, hudbu počúvať maximálne na RMS= -20 dB. Teda stredný výkon menší ako 5W. Ja nepíšem žiadne bl_bosti, ja len dokumentujem názory vášho GURU vladzin. Až s tým máte nejaký problém neobracajte sa na mňa, ale na autora tých textov. Citácia podo mnou je jasná. HQQQF v prvej variante je absolútny HighEnd pre tých ktorí neholdujú elektrónkam. 440 euro za moduly, 80 euro za trafo, 30 euro za profily, 10 euro za konektory.... celkom 560 euro za mizerný zosilovač je fakt sila.

"Až by ste na to zabudol, tak tu vám to pripomeniem. Opisujete tri varianty, ktoré sa líšia IBA v dimenzovaní trafáku, kondíkov a chladenia. Takže vaše ekonomické záujmy ďaleko prekračujú ekonomické záujmy ľudí o ktorých si veľmi rád utierate hu_bu. Moduly HQQQF sú za 440 euro a vo vlákne píšete "Výstupní výkon dle použitého transformátoru". Tomu sa hovorí kšeft tisícročia, vypláznuť 440 euro, dať k nemu 100-300W trafák a mať doma monštrum s trvalým výkonom 2x5W. Ešte stále sa vám zdajú iné predražené???"
No jasně, napsal jste strakate totální blbost. Pan Federmann tuto variantu doporučuje pro střední výkon RMS 2 x 5W a špičky mohou dosahovat až k 500W na kanál. A vy jste to strakate zaonačil na 2 x 5W trvale. Tady je jasně vidět kdo vytváří ten chaos a že tomu stále vůbec nerozumíte. vladzin
Uživatelský avatar
vanado
NNN
Příspěvky: 529
Registrován: stř 30. bře 2011 10:24:47

Buhušu nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže od

Nový příspěvek od vanado »

vladzin píše: Tady je jasně vidět kdo vytváří ten chaos a že tomu stále vůbec nerozumíte. vladzin
Asi tak, ze sneh nie je cierny (pritom vsetci vedia, ze sneh je biely, ale niekto bude o nom hovorit, ale predsa sneh nie je cierny!)! Ide o sposob vyjadrovania! A ten je z jeho strany (myslim F.) nepochopitelny! Uz 4 roky stavia zosilnovac a nikto nevie aky ma vykon (trvaly, tzn. sinusovy)! Vykon F. zosilnovacov sa meni castejsie ako index DOW JONES.
vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Buhušu nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůž

Nový příspěvek od vladzin »

vanado píše:
Asi tak, ze sneh nie je cierny (pritom vsetci vedia, ze sneh je biely, ale niekto bude o nom hovorit, ale predsa sneh nie je cierny!)! Ide o sposob vyjadrovania! A ten je z jeho strany (myslim F.) nepochopitelny! Uz 4 roky stavia zosilnovac a nikto nevie aky ma vykon (trvaly, tzn. sinusovy)! Vykon F. zosilnovacov sa meni castejsie ako index DOW JONES.
Tak ještě jednou, hodně, ale opravdu hodně pozorně si tento příspěvek přečtěte. Hodně dlouho nad ním přemýšlejte a až si budete trošku jistý, že vidíte tu pomyslnou jiskřičku osvícení, tak tady něco písněte.

---------------------------------------------------------------------------------------

Mám pocit, že hodně záleží, jak k dané problematice člověk přistupuje, zdali pozitivně nebo negativně. Řekl bych, že ten článek naznačuje, že přizpůsobení zesilovače pro vyšší hudební výkon je dobrá myšlenka, ale musí se udělat s rozmyslem. Rozpětí maximálního hudebního výkonu a středního výkonu by nemělo bý příliš daleko od sebe, a teké zdroj a chlazení by měly mít určitou rezervu. Pokud toto konstruktér bere v úvahu, pak je možno postavit velmi slušně hrající stroj, který využívá obou výhod, to jest hudebního výkonu a současně eliminovat náklady na napájení a chlazení. Jako příklad velmi zdařilé konstrukce v tomto směru bych připomenul můj QQF-55, jehož realizaci můžete vidět zde: viewtopic.php?f=48&t=331
Uživatelský avatar
vanado
NNN
Příspěvky: 529
Registrován: stř 30. bře 2011 10:24:47

Re: Buhušu nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůž

Nový příspěvek od vanado »

vladzin píše: Tak ještě jednou, hodně, ale opravdu hodně pozorně si tento příspěvek přečtěte. Hodně dlouho nad ním přemýšlejte a až si budete trošku jistý, že vidíte tu pomyslnou jiskřičku osvícení, tak tady něco písněte.

---------------------------------------------------------------------------------------
Tak este raz a velmi, ale skutocne velmi pozorne si precitajte tento prispevok. Velmi dlho nad nim premyslajte a az si budete trosku isty, ze vidite tu pomyselnu iskricku osvietenia, tak tu nieco zmysluplne napiste.

---------------------------------------------------------------------------------------

Aky ma hqqf trvaly vykon (sinusovy) v zmysle specifikacii federmanna? A nepiste tu, ze si to mam vypocitat.

PS: Zacinam chapat vase reakcie, ako pomerne osobne ladene. Dufam ze vas osvieti nie len iskra, ale pomerne silne svetlo, aby ste zistili, ze na tej lodi s federmannom ste sam. No ale aspon ze ste dvaja a rozumiete si :)
vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Buhušu nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůž

Nový příspěvek od vladzin »

vanado píše: Tak este raz a velmi, ale skutocne velmi pozorne si precitajte tento prispevok. Velmi dlho nad nim premyslajte a az si budete trosku isty, ze vidite tu pomyselnu iskricku osvietenia, tak tu nieco zmysluplne napiste.

---------------------------------------------------------------------------------------

Aky ma hqqf trvaly vykon (sinusovy) v zmysle specifikacii federmanna? A nepiste tu, ze si to mam vypocitat.

PS: Zacinam chapat vase reakcie, ako pomerne osobne ladene. Dufam ze vas osvieti nie len iskra, ale pomerne silne svetlo, aby ste zistili, ze na tej lodi s federmannom ste sam. No ale aspon ze ste dvaja a rozumiete si :)
To se zeptejte pana Federmanna, já nejsem jeho mluvčí jak se mylně domníváte. Ani nejsem tatáž osoba, jak jste se také kdysi domnívali. Co se týče HQQF směrujte dotazy na pana Fedremanna, on je konstruktér, on má promyšlené jednotlivé varianty. A z informací, které již tady dal je všechno naprosto zřetelné. Ale kdo to nechce pochopit, tak to stejně nepochopí.
vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od vladzin »

Já vám to pánové napíši takto. Vám prostě neleze na mozek, jak to, že pan Federmann deklaruje zesilovač o výkonu 2 x 500W a přitom tam nemá dva 1000VA toroidy a navíc nemá k zesilovači připojenou mini chladničku, která by to uchladila. Jenže pan Federmann není hlupák a proto se případného zákazníka zeptá, k jakému účelu bude jeho zesilovač využívat. A pokud mu zákazník řekne, že na domácí poslech velmi kvalitní Hi-Fi reprodukce, tak mu doporučí napájení jeden toroid 300VA.
A to vy prostě nemůžete rozdýchat.

Proto ještě jednou a opravdu pozorně, ale opravdu pozorně si přečtěte tento článek:

Mám pocit, že hodně záleží, jak k dané problematice člověk přistupuje, zdali pozitivně nebo negativně. Řekl bych, že ten článek naznačuje, že přizpůsobení zesilovače pro vyšší hudební výkon je dobrá myšlenka, ale musí se udělat s rozmyslem. Rozpětí maximálního hudebního výkonu a středního výkonu by nemělo bý příliš daleko od sebe, a teké zdroj a chlazení by měly mít určitou rezervu. Pokud toto konstruktér bere v úvahu, pak je možno postavit velmi slušně hrající stroj, který využívá obou výhod, to jest hudebního výkonu a současně eliminovat náklady na napájení a chlazení. Jako příklad velmi zdařilé konstrukce v tomto směru bych připomenul můj QQF-55, jehož realizaci můžete vidět zde: viewtopic.php?f=48&t=331
danhard
Trvalý BAN
Příspěvky: 576
Registrován: úte 29. čer 2010 10:11:51

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od danhard »

vladzin píše:Já vám to pánové napíši takto. Vám prostě neleze na mozek, jak to, že pan Federmann deklaruje zesilovač o výkonu 2 x 500W a přitom tam nemá dva 1000VA toroidy a navíc nemá k zesilovači připojenou mini chladničku, která by to uchladila. Jenže pan Federmann není hlupák a proto se případného zákazníka zeptá, k jakému účelu bude jeho zesilovač využívat. A pokud mu zákazník řekne, že na domácí poslech velmi kvalitní Hi-Fi reprodukce, tak mu doporučí napájení jeden toroid 300VA.
A to vy prostě nemůžete rozdýchat.
No fajn, konečně nějakej fixní údaj, bude to tedy jedno 300VA trafo na celej zesilovač, ne 100-300W jak psal Federmann. Deklarovanej jako 2 x 500W ? počítám tedy, že to budou stejný watty jako v tom Sterophille, s tím to jako náročnej audiofill budu totiž porovnávat.
A budu na tom poslouchat třeba mý oblíbený Black Sabath, ale můžem třeba něco jinýho, třeba AC/DC, Motorhead, Depeche Mode, Metallica, jak je libo, ale potřebuju to pěkně nahlas, aby tam skutečně vždy těch 500W bylo k dispozici, třeba ve varhaních koncertech od Bacha jsou pasáže s výkonem přes 80% přes 3 vteřiny mockrát a moje vila pak zní jako katedrála. A takovej Kája Gott, když nasadí to svý "á" na plný pecky, tak ho udrží třeba 10 vteřin - takže Kája na 2 x 500W po dobu 10 vteřin je podmínkou, to je pro mojí hluchou tetu :lol:
Jako audiofil a Hi-Fista se v trafech moc nevyznám, jaký mám zadat do výroby a jakej ten modul mám použít ?
danhard
Trvalý BAN
Příspěvky: 576
Registrován: úte 29. čer 2010 10:11:51

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od danhard »

Federmann píše:Jak je patrné, tak tuto normu DIN 45 500 z roku 1973 znají i jiní, než já, ale o žádné normě popisované v HaZ v roce 1968 v ČSSR se nezmiňují. Další, novější vydání normy DIN 45 500 již nebylo.
Pokud vidím, tak akorát citují podle které revize to bylo měřeno, to jaksi nemá nic společného s tím, kdy ta norma vznikla, jak tvrdíš ty, v r.1973, blbě i na wikipedii v tvém blábolu Federmanne !
Jsou také jiné časopisy, kde se to dá najít, samozřejmě je to třeba také v Amatérském Rádiu z té doby, ale jestli ti připadá ČSSR nehodnověrná, tak i jinde.
A také novější vydání a revize částí té normy jsou až do r.1990, klidně si je můžeš koupit, i když neplatí. http://eshop.normservis.cz//search/?hlt ... em=15&od=1
Takže si nic nemyslím, ale vím, že jsi akorát prolhanej tlučhuba !
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
vladzin
Nadějný Hi-Fi_sta
Příspěvky: 551
Registrován: pon 28. bře 2011 22:24:39

Re: Nebuďte negramotní poosmé, aneb proč měření nemůže odráž

Nový příspěvek od vladzin »

danhard píše:No fajn, konečně nějakej fixní údaj, bude to tedy jedno 300VA trafo na celej zesilovač, ne 100-300W jak psal Federmann. Deklarovanej jako 2 x 500W ? počítám tedy, že to budou stejný watty jako v tom Sterophille, s tím to jako náročnej audiofill budu totiž porovnávat.
A budu na tom poslouchat třeba mý oblíbený Black Sabath, ale můžem třeba něco jinýho, třeba AC/DC, Motorhead, Depeche Mode, Metallica, jak je libo, ale potřebuju to pěkně nahlas, aby tam skutečně vždy těch 500W bylo k dispozici, třeba ve varhaních koncertech od Bacha jsou pasáže s výkonem přes 80% přes 3 vteřiny mockrát a moje vila pak zní jako katedrála. A takovej Kája Gott, když nasadí to svý "á" na plný pecky, tak ho udrží třeba 10 vteřin - takže Kája na 2 x 500W po dobu 10 vteřin je podmínkou, to je pro mojí hluchou tetu :lol:
Jako audiofil a Hi-Fista se v trafech moc nevyznám, jaký mám zadat do výroby a jakej ten modul mám použít ?
Já vám poradím Danharde, pusťe si ty svoje Motorhead na svou oblíbenou hlasitost ve své domácnosti a změřte si skutečné RMS na svorkách repro. Pak mi ten údaj tady napište, ale poctivě, ne že si něco vymyslíte, poctivě to změřte a potom budeme pokračovat v konzultaci. OK?


Naposledy oživil Federmann v čtv 23. úno 2012 11:10:19
Odpovědět