Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xenofo
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Pan Federmann, mam pocit ze sa staviate do role moralistu ktoremu kazdy krivdi, ale uvedomujete si, ze len vdaka kritike sa mozete zlepsovat? Ak je poukazane na presny a konkretny problem, tak viete na com treba popracovat


Ale tiez plati pravidlo, ze nic nie je tak zle, aby nemohlo byt este horsie ...

Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
To pravidlo plati, ale aj naopak: nic nie je tak dobre, aby nemohlo byt este lepsie...
Avsak toto je uz trochu tazsie

Avsak toto je uz trochu tazsie

- Federmann
- Administrátor
- Příspěvky: 2575
- Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Problém je pouze v naprosté neznalosti a negramotnosti lidí z hifi_slovanetu. Obdobné zesilovače jsem stavil před více jak 30roky, hrály na ně skupiny, ale také byly jako základ měřících automatů v nepřetržitém provozu.vanado píše:Federmann píše: Pan Federmann, mam pocit ze sa staviate do role moralistu ktoremu kazdy krivdi, ale uvedomujete si, ze len vdaka kritike sa mozete zlepsovat? Ak je poukazane na presny a konkretny problem, tak viete na com treba popracovat![]()
![]()
Problém je pouze v tom, že lidi z hifi_slovanetu nerozumí textu, neumí číst schémata, nepoznají přechodové zkreslení od naindukovaného napětí. O čem potom chcete komunikovat, když není o čem, nedokážou problematiku vůbec pochopit, naprosto netuší která bije a o čem je řeč a přitom se snaží dělat chytré. Přijeďte, názorně vám to předvedu a vysvětlím, když psanému textu nechcete rozumět.
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Tí "negramotní lidé z hifi_slovanetu" tiež stavajú zosilovače, ktoré normálne fungujú. Dokonca aj taká DPA222 (s nižším výkonom ako HQQQF v Rožnove) vie zahrať basy. Stále upozorňujete na osobnú rovinu a stále sa o nej na vašich stránkach píše. Podľa vás asi existuje osobná rovina a osobná rovina. Tiež nerozumiem ako môže ten čo "nedokážou problematiku vůbec pochopit, naprosto netuší která bije a o čem je řeč a přitom se snaží dělat chytré" a "nerozumí textu, neumí číst schémata" dokáže skonštruovať zosilovač a predať ho. Nie je to naopak o tom, že vy nedokážete pochopiť ich princíp? Viem že je to podľa vás "50let slepé cesty", ale je blbé že si to všimol iba jeden človek na svete.....
"Internet je prostor, který vytváří virtuální realitu a skutečnost jde často stranou" v tomto citáte, možno ani netušíte akú máte pravdu.
"Internet je prostor, který vytváří virtuální realitu a skutečnost jde často stranou" v tomto citáte, možno ani netušíte akú máte pravdu.
- Federmann
- Administrátor
- Příspěvky: 2575
- Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Citát není můj, berte to spíše jako dokument o .strakat píše:"Internet je prostor, který vytváří virtuální realitu a skutečnost jde často stranou" v tomto citáte, možno ani netušíte akú máte pravdu.

Články na mých stránkách jsou převážně technického charakteru, nebo dokumentárního charakteru, případně jejich kombinace. Diskuse k nim má být vedena o článcích, nikoliv jako střed dvou diskutujících.
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Tento citat tiez nie je moj:
Nikdy nesúper s blbcom... Stiahne ťa na svoju úroveň a tam ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami ...
- Federmann
- Administrátor
- Příspěvky: 2575
- Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
1) Proto se Aldax měřil před výstupní cívkou a kolik to způsobilo povyku, šířka pásma se měří standardně pro všechny zesilovače stejně. Je to vždy patrné z těch obrázků, pokud se jim alespoň trochu rozumí a umí se přečíst alespoň vstupní napětí, při kterém bylo měřeno.
2) Šířka pásma co největší a pak ji omezit celkovou ZV někde k 200kHz, aby byla na celé šířce pásma co největší rezerva zisku!
Několik let popisováno nejenom na tomto webu, jak vidím tak zcela zbytečně a to je reakce na článek, který popisuje naprosté nepochopení mnoha mých textů.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
A: "E=mc3"Federmann píše:Diskuse k nim má být vedena o článcích, nikoliv jako střed dvou diskutujících.
B: "Pán kolega vy sa mýlite, E=mc2!"
A: "Prosím pán kolegy A, držte sa ďalej od osobnej roviny"
Ad Aldax, meral ste pred cievkou. ALE snažil ste do neho naprať plný výkon pri 200kHz, čo teraz popierate a tvrdíte že stačí pár mW.
- Federmann
- Administrátor
- Příspěvky: 2575
- Registrován: pát 15. kvě 2009 11:16:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
strakat píše:Ad Aldax, meral ste pred cievkou. ALE snažil ste do neho naprať plný výkon pri 200kHz, čo teraz popierate a tvrdíte že stačí pár mW.
Amplituda vstupního napětí 100mV!
Je zajímavé, že jsou vždy nejchytřejší ti co u toho ani nebyli.
http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... x-spv-250p
http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... -internetu
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Nevím, proč šíříte nepravdu, že HQQF hrál méně basů? HQQF hrál basy perfektně separované a neslité. Bylo to výborně slyšet v prví nahrávce Pat Coil. Jenže nějaký chytrák, který vůbec nepochopil co by v té nahrávce měl vlastně slyšet, to jen odkázal do žánru "šukací jazz". A teď tu ještě vy šíříte nesmysly o basech HQQF. Když dané problematice nerozumíte, tak se k tomu raději ani nevyjadřujte. Vladzinstrakat píše:Tí "negramotní lidé z hifi_slovanetu" tiež stavajú zosilovače, ktoré normálne fungujú. Dokonca aj taká DPA222 (s nižším výkonom ako HQQQF v Rožnove) vie zahrať basy. Stále upozorňujete na osobnú rovinu a stále sa o nej na vašich stránkach píše. Podľa vás asi existuje osobná rovina a osobná rovina. Tiež nerozumiem ako môže ten čo "nedokážou problematiku vůbec pochopit, naprosto netuší která bije a o čem je řeč a přitom se snaží dělat chytré" a "nerozumí textu, neumí číst schémata" dokáže skonštruovať zosilovač a predať ho. Nie je to naopak o tom, že vy nedokážete pochopiť ich princíp? Viem že je to podľa vás "50let slepé cesty", ale je blbé že si to všimol iba jeden človek na svete.....
"Internet je prostor, který vytváří virtuální realitu a skutečnost jde často stranou" v tomto citáte, možno ani netušíte akú máte pravdu.
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Milý Vladzine, asi vychází z vyjádření posluchačů, dovolím si citovat:vladzin píše:Nevím, proč šíříte nepravdu, že HQQF hrál méně basů? HQQF hrál basy perfektně separované a neslité. Bylo to výborně slyšet v prví nahrávce Pat Coil. Jenže nějaký chytrák, který vůbec nepochopil co by v té nahrávce měl vlastně slyšet, to jen odkázal do žánru "šukací jazz". A teď tu ještě vy šíříte nesmysly o basech HQQF. Když dané problematice nerozumíte, tak se k tomu raději ani nevyjadřujte. Vladzin
- HQQF celkově příjemnější než dva předchozí, lepší středy než DPA330, basy méně přesné než DPA
- Federmann -- po tom co ho odsuzovali se mi líbil, ale spodní pásmo trochu chybělo
- Federmannův zesilovač (nevěděl jsem o tom, co se kolem toho dělo předtím) byl o hodný kus lepší, v podání prostoru a atmosféry i lepší než PMA, jen hodně špatné byly basy, neprokreslené, nepevné.
- 4. federmann.
basy jsem žádné neslyšel, středy trošku pobíhaly sem-tam, výšky pěkné.
- podle popisu projevu HQQF tipuju ze na vstupu byl v konstrukci doporuceny OZ LF356, a ja kvuli tem basum v mlze zkousel i jine typy
- Mimo pořadí „Fmínus1“ (Federmanův skoro prototyp) - vcelku podařené středy a snad trochu výšky, ale jen trochu a toď vše. Neměl totiž žádné „koule“(basy)! Poslech pro mě unavující, kterému jsem více nevěnoval pozornosti.
Takže by jste měl po vzoru Federmanna (ten označil nezávislé měření předváděného kusu za fake) označit vážené posluchače za hluché tetřevy, ať je váš názor dostatečně jasný a nezávislý

Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Pár chytrákov označilo Cello ako najlepší zosilovač mimo súťaž, iným chytrákom sa najviac páčil PA4, ďalšieho chytráka boleli uši z DPA330. Samý chytrák...... Ešteže sa Federmann a vladzin danej problematike perfektne rozumejú a jeden alebo druhý zasiahne vo chvíli keď ja ničomu nerozumiem.vladzin píše:Nevím, proč šíříte nepravdu, že HQQF hrál méně basů? HQQF hrál basy perfektně separované a neslité. Bylo to výborně slyšet v prví nahrávce Pat Coil. Jenže nějaký chytrák, který vůbec nepochopil co by v té nahrávce měl vlastně slyšet, to jen odkázal do žánru "šukací jazz". A teď tu ještě vy šíříte nesmysly o basech HQQF. Když dané problematice nerozumíte, tak se k tomu raději ani nevyjadřujte. Vladzin
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Hodnotím pouze sám za sebe. Že mi podsouváte , abych hodnotil sluch ostatních posluchčů mi přijde nesmyslné. Hodnocení Basů bylo značně ztíženo naprosto nezatlumenou místností, kde hladké stěny a skla obrovkých oken vytvářely ideální podmínky pro vznik stojatých vlnění. Ve zvuku bylo slyšet zřetelné maximum kolem 60Hz při přehrávání všech ukázek. Pouze Federnmanův zesilovač se s tím trochu srovnal a to tím, že basy byly perfektně separované a zřejmě z tohoto důvodu byl onen jev (maximum na 60Hz) mírně potlačen. Posluchčům se pak jevilo, že zvuk méně duní a nesprávně vyhodnotili, že je ve zvuku méně basů. Kdyby ovšem pozorně poslouchali, tak v té první skladbě, jak ji nějaký negramota nazval "šukací jazz" bylo hodně frekvencí kolem tohoto maxima a všechny tam byl perfektně slyšet. Proto zvuk HQQF považuji za naprosto vynikající. Jak mám zkušenost, tak změny OP na vstupech ať už předzesilovačů nebo koncových zesilovačů ovlivňují právě především fázové charakteristiky, což se v daných konkrétních místnostech může subjektivně projevit jako změna vnímání cellkové hladiny některých frekvenčních pásem. Je to pak jev zcela individuální a je nutno k němu takto přistupovat.danhard píše:Milý Vladzine, asi vychází z vyjádření posluchačů, dovolím si citovat:vladzin píše:Nevím, proč šíříte nepravdu, že HQQF hrál méně basů? HQQF hrál basy perfektně separované a neslité. Bylo to výborně slyšet v prví nahrávce Pat Coil. Jenže nějaký chytrák, který vůbec nepochopil co by v té nahrávce měl vlastně slyšet, to jen odkázal do žánru "šukací jazz". A teď tu ještě vy šíříte nesmysly o basech HQQF. Když dané problematice nerozumíte, tak se k tomu raději ani nevyjadřujte. Vladzin
- HQQF celkově příjemnější než dva předchozí, lepší středy než DPA330, basy méně přesné než DPA
- Federmann -- po tom co ho odsuzovali se mi líbil, ale spodní pásmo trochu chybělo
- Federmannův zesilovač (nevěděl jsem o tom, co se kolem toho dělo předtím) byl o hodný kus lepší, v podání prostoru a atmosféry i lepší než PMA, jen hodně špatné byly basy, neprokreslené, nepevné.
- 4. federmann.
basy jsem žádné neslyšel, středy trošku pobíhaly sem-tam, výšky pěkné.
- podle popisu projevu HQQF tipuju ze na vstupu byl v konstrukci doporuceny OZ LF356, a ja kvuli tem basum v mlze zkousel i jine typy
- Mimo pořadí „Fmínus1“ (Federmanův skoro prototyp) - vcelku podařené středy a snad trochu výšky, ale jen trochu a toď vše. Neměl totiž žádné „koule“(basy)! Poslech pro mě unavující, kterému jsem více nevěnoval pozornosti.
Takže by jste měl po vzoru Federmanna (ten označil nezávislé měření předváděného kusu za fake) označit vážené posluchače za hluché tetřevy, ať je váš názor dostatečně jasný a nezávislý
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Ale ako si tak citam hodnotenia (HF), tak nieco taketo ste poculi asi len vy sam!vladzin píše:Hodnotím pouze sám za sebe. Že mi podsouváte , abych hodnotil sluch ostatních posluchčů mi přijde nesmyslné. Hodnocení Basů bylo značně ztíženo naprosto nezatlumenou místností, kde hladké stěny a skla obrovkých oken vytvářely ideální podmínky pro vznik stojatých vlnění. Ve zvuku bylo slyšet zřetelné maximum kolem 60Hz při přehrávání všech ukázek. Pouze Federnmanův zesilovač se s tím trochu srovnal a to tím, že basy byly perfektně separované a zřejmě z tohoto důvodu byl onen jev (maximum na 60Hz) mírně potlačen. Posluchčům se pak jevilo, že zvuk méně duní a nesprávně vyhodnotili, že je ve zvuku méně basů. Kdyby ovšem pozorně poslouchali, tak v té první skladbě, jak ji nějaký negramota nazval "šukací jazz" bylo hodně frekvencí kolem tohoto maxima a všechny tam byl perfektně slyšet. Proto zvuk HQQF považuji za naprosto vynikající. Jak mám zkušenost, tak změny OP na vstupech ať už předzesilovačů nebo koncových zesilovačů ovlivňují právě především fázové charakteristiky, což se v daných konkrétních místnostech může subjektivně projevit jako změna vnímání cellkové hladiny některých frekvenčních pásem. Je to pak jev zcela individuální a je nutno k němu takto přistupovat.danhard píše:Milý Vladzine, asi vychází z vyjádření posluchačů, dovolím si citovat:vladzin píše:Nevím, proč šíříte nepravdu, že HQQF hrál méně basů? HQQF hrál basy perfektně separované a neslité. Bylo to výborně slyšet v prví nahrávce Pat Coil. Jenže nějaký chytrák, který vůbec nepochopil co by v té nahrávce měl vlastně slyšet, to jen odkázal do žánru "šukací jazz". A teď tu ještě vy šíříte nesmysly o basech HQQF. Když dané problematice nerozumíte, tak se k tomu raději ani nevyjadřujte. Vladzin
- HQQF celkově příjemnější než dva předchozí, lepší středy než DPA330, basy méně přesné než DPA
- Federmann -- po tom co ho odsuzovali se mi líbil, ale spodní pásmo trochu chybělo
- Federmannův zesilovač (nevěděl jsem o tom, co se kolem toho dělo předtím) byl o hodný kus lepší, v podání prostoru a atmosféry i lepší než PMA, jen hodně špatné byly basy, neprokreslené, nepevné.
- 4. federmann.
basy jsem žádné neslyšel, středy trošku pobíhaly sem-tam, výšky pěkné.
- podle popisu projevu HQQF tipuju ze na vstupu byl v konstrukci doporuceny OZ LF356, a ja kvuli tem basum v mlze zkousel i jine typy
- Mimo pořadí „Fmínus1“ (Federmanův skoro prototyp) - vcelku podařené středy a snad trochu výšky, ale jen trochu a toď vše. Neměl totiž žádné „koule“(basy)! Poslech pro mě unavující, kterému jsem více nevěnoval pozornosti.
Takže by jste měl po vzoru Federmanna (ten označil nezávislé měření předváděného kusu za fake) označit vážené posluchače za hluché tetřevy, ať je váš názor dostatečně jasný a nezávislý


Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
"Ale ako si tak citam hodnotenia (HF), tak nieco taketo ste poculi asi len vy sam!
"
To je tím, že jsem tu skladbu od Pat Coil slyšel už na mnoha jiných zařízeních a v několika skvělých poslechovýh studiích. A nejprůkaznější bylo vždy právě to, jak se daný zesilovač vyrovnal s jemnými odstíny ladění v basových melodiích té pasáže. A to není vždy jen o zesilovači, ale o celém řetězci a poslechová místnost hraje roli největší, až 50%. A primitivní hodnocení "nemá to gule" pak hovoří samo za sebe. Pokud chce nějaký puboš "gule", tak ať si pořídí subfoofer a strčí si ho nejlépe do kouta. A může si nastavit "gule", že s ním může ty "gule" poslouchat klidne i 11 poschoďový panelák. To označení "gule" je i docela výstižné, neboť v grafickém průběhu frekvenční chrakteistiky, takto vyzářených basů je většinou velmi výrazná "gule" na frekvenci 60Hz.


To je tím, že jsem tu skladbu od Pat Coil slyšel už na mnoha jiných zařízeních a v několika skvělých poslechovýh studiích. A nejprůkaznější bylo vždy právě to, jak se daný zesilovač vyrovnal s jemnými odstíny ladění v basových melodiích té pasáže. A to není vždy jen o zesilovači, ale o celém řetězci a poslechová místnost hraje roli největší, až 50%. A primitivní hodnocení "nemá to gule" pak hovoří samo za sebe. Pokud chce nějaký puboš "gule", tak ať si pořídí subfoofer a strčí si ho nejlépe do kouta. A může si nastavit "gule", že s ním může ty "gule" poslouchat klidne i 11 poschoďový panelák. To označení "gule" je i docela výstižné, neboť v grafickém průběhu frekvenční chrakteistiky, takto vyzářených basů je většinou velmi výrazná "gule" na frekvenci 60Hz.
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Na takové "nezaujaté" hodnotitele jako je vladzin platí jenom slepé testy
Ale pokud vím, tak byly podmínky stejné pro všechny zesilovače, posluchači neměli důvod někoho preferovat a nemyslím, že by to byli primitivní puběrťáci bez poslechových zkušeností, jak zjevně naznačuje Vladzin a už vůbec ne Filp Kolínský, který to hodnotil tou absencí basů "Neměl totiž žádné „koule“(basy)!"

Ale pokud vím, tak byly podmínky stejné pro všechny zesilovače, posluchači neměli důvod někoho preferovat a nemyslím, že by to byli primitivní puběrťáci bez poslechových zkušeností, jak zjevně naznačuje Vladzin a už vůbec ne Filp Kolínský, který to hodnotil tou absencí basů "Neměl totiž žádné „koule“(basy)!"
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Slepé testy se dělají právě kvůli eliminaci zaujatých hodnotitelů. Proto celý váš příspěvek vyznívá do prázdna. Není třeba objevovat Ameriku.danhard píše:Na takové "nezaujaté" hodnotitele jako je vladzin platí jenom slepé testy![]()
Ale pokud vím, tak byly podmínky stejné pro všechny zesilovače, posluchači neměli důvod někoho preferovat a nemyslím, že by to byli primitivní puběrťáci bez poslechových zkušeností, jak zjevně naznačuje Vladzin a už vůbec ne Filp Kolínský, který to hodnotil tou absencí basů "Neměl totiž žádné „koule“(basy)!"
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Pre mňa prosím ešte raz. Výsledok porovnávania v Rožnove bol zhruba nasledovný:
- Cello najlepšie mimo súťaž, vladzin súhlasí s hodnotením
- PA4 najlepšie v súťaži, vladzin súhlasí s hodnotením
- HQQF druhý naj zosilovač v súťaži, stredy lepšie ako PA4, skvelé, perlivé výšky, , vladzin súhlasí s hodnotením
- NVE120 nič moc aj napriek (alebo kvôli) elektrónke na vstupe, , vladzin súhlasí s hodnotením
- DPA330 najhorší prejav, technické, nezáživné, uši trhajúce, vladzin súhlasí s hodnotením
Niekto (všetci?) sa vyjadril že HQQF nemalo basy, vladzin zrazu nesúhlasí s hodnotením Je zujímavé ako s poslucháčmi súhlasí keď sa mu to hodí. Až nie, tak je niekto označený za chytráka alebo negramotu. Napíšte rovno že to boli hluchoni, pretože ako nepočuli mohutné HQQQF basy nepočuli skreslené stredy a výšky.
Medzičasom tu máme ďalšie rozšírenie vlastností HQQQF. Zmenou operákov ladíme vplyv miestnosti, teda HQQQF má aj room correction!!!
Aká to bola skladba od Pat Coli?
- Cello najlepšie mimo súťaž, vladzin súhlasí s hodnotením
- PA4 najlepšie v súťaži, vladzin súhlasí s hodnotením
- HQQF druhý naj zosilovač v súťaži, stredy lepšie ako PA4, skvelé, perlivé výšky, , vladzin súhlasí s hodnotením
- NVE120 nič moc aj napriek (alebo kvôli) elektrónke na vstupe, , vladzin súhlasí s hodnotením
- DPA330 najhorší prejav, technické, nezáživné, uši trhajúce, vladzin súhlasí s hodnotením
Niekto (všetci?) sa vyjadril že HQQF nemalo basy, vladzin zrazu nesúhlasí s hodnotením Je zujímavé ako s poslucháčmi súhlasí keď sa mu to hodí. Až nie, tak je niekto označený za chytráka alebo negramotu. Napíšte rovno že to boli hluchoni, pretože ako nepočuli mohutné HQQQF basy nepočuli skreslené stredy a výšky.
Medzičasom tu máme ďalšie rozšírenie vlastností HQQQF. Zmenou operákov ladíme vplyv miestnosti, teda HQQQF má aj room correction!!!
Aká to bola skladba od Pat Coli?
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Naštěstí jsem schopen rozumět i slovenštině. Proto se mohu vyjádřit k výrazu "zrazu", čili česky "najednou, náhle, z ničeho nic".strakat píše:Pre mňa prosím ešte raz. Výsledok porovnávania v Rožnove bol zhruba nasledovný:
- Cello najlepšie mimo súťaž, vladzin súhlasí s hodnotením
- PA4 najlepšie v súťaži, vladzin súhlasí s hodnotením
- HQQF druhý naj zosilovač v súťaži, stredy lepšie ako PA4, skvelé, perlivé výšky, , vladzin súhlasí s hodnotením
- NVE120 nič moc aj napriek (alebo kvôli) elektrónke na vstupe, , vladzin súhlasí s hodnotením
- DPA330 najhorší prejav, technické, nezáživné, uši trhajúce, vladzin súhlasí s hodnotením
Niekto (všetci?) sa vyjadril že HQQF nemalo basy, vladzin zrazu nesúhlasí s hodnotením Je zujímavé ako s poslucháčmi súhlasí keď sa mu to hodí. Až nie, tak je niekto označený za chytráka alebo negramotu. Napíšte rovno že to boli hluchoni, pretože ako nepočuli mohutné HQQQF basy nepočuli skreslené stredy a výšky.
Medzičasom tu máme ďalšie rozšírenie vlastností HQQQF. Zmenou operákov ladíme vplyv miestnosti, teda HQQQF má aj room correction!!!
Aká to bola skladba od Pat Coli?
Ukažte mi, kde jsem předtím tvrdil, že HQQF má špatné basy a "najednou, náhle, z ničeho nic" jsem začal tvrdit opak! Můj názor je stále kozistentní (jednolitý, bez výkyvů, bez náhlých změn), že HQQF má výborné separované basy. Jen jsem v příspěvku vysvětlil důvod, proč to zřejmě někteří přítomní neslyšeli, protože si neuvědomili vliv poslechové místnosti a v takových případech to není o zdánlivém výkonu na basech, ale o fázových chrakteristikách. Pokud jsou basy fázově slité, ať už přeslechy v signálových cestách nebo natočením fází při průchodu zesilovačem, pak jsou dopady na akustické straně zcela náhodné. Vždyť vše co stojí v cestě signálu, než se v reproduktoru přemění na akustickou energii, nějakým způsobem ovlivňuje fázi na akustické straně a zvláště skutečný vyzářený výkon na dané frekvenci. Pokud vám tyto souvislosti nejsou známy, pak se nedivím, že nemůžete porozumět mým příkladům z OZ. Předtím jsem nesprávně použil OP, neb jsem v poslední době hodně experimentoval z obvody OPA, tak se mi to nějak podvědomě zaměnilo. Psát o nějaké ""room correction" je z vaší strany jen důkazem, že této problematice nerozumíte a nemáte odpovídající zkušenosti.
Vladzin
- John Hidden
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 159
- Registrován: ned 22. lis 2009 20:47:13
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
vladzin: nechtěl byste si koupit od Renowna ten zesilovač s moduly pana Federmanna, který byl v Rožnově v testu? Renown jej prodává. Kdybyste neměl na Renowna kontakt, tak Vám jej mohu poskytnout. Získal byste tak zvuk, který máte rád, za velmi přijatelné peníze.
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Na Renowna kontakt nemám. Pokud by cena byla pro mne zajímavá, určitě bych do toho šel. VladzinJohn Hidden píše:vladzin: nechtěl byste si koupit od Renowna ten zesilovač s moduly pana Federmanna, který byl v Rožnově v testu? Renown jej prodává. Kdybyste neměl na Renowna kontakt, tak Vám jej mohu poskytnout. Získal byste tak zvuk, který máte rád, za velmi přijatelné peníze.
- John Hidden
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 159
- Registrován: ned 22. lis 2009 20:47:13
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Už jsem to četl, díky.John Hidden píše:Máte ji v SZ.
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
vladzin: nemyslel som vaše názorové obraty, ale to že si vyberáte hodnotenia aké vám vyhovuje. Že DPA330 zvukovo pohorelo vám vyhovuje, ale nedostatok basov u HQQQF z rovnakých úst už neberiete. Prečo taký skúsení poslucháči aký boli v Rožnove nenapísali nič o zlej akustickej úprave mistnosti ani nič o huhňajúcich basoch iných zosilovačov, ale vadil im práve nedostatok basov u HQQQF? Až mala miestnosť hrb na 60Hz a HQQQF si s tým hrbom poradil ako jediný, napadá ma otázka ako by hral v miestnosti ktorá má hrb na 70Hz alebo na 50Hz. To o room correction bolo dosť nadnesené, rovnako ako sú nadnesené ostatné skvelé vlastnosti HQQQF. Že sa vám to páči je vec druhá, možno to vyhovuje aj norme DIN, ale podľa mňa to HiFi nie je.
Aká konkrétna skladba od Pata Coila sa počúvala?
Aká konkrétna skladba od Pata Coila sa počúvala?
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Oceňuji váš poněkud smířlivější přístup. Přesto si nemohu odpustit poznámku, že jste neuvěřitelný manipulátor. Vy jste dokonce schopen mi vyčítat, že jsem se nevyjadřoval k DPA-330. To už je docela úsměvné. To jak by hrálo HQQF v místosti, kde by byl hrb 50Hz nebo 70Hz, je pro mne také otázka. Spíše by se mi více líbil zvuk tam, kde je hrb 50Hz než hudebních 70Hz. Vždy hraje konkrétní přístroj v konkrétní místnosti. Kdo této problematice rozumí, tak vám jistě potvrdí, že to co hraje subjektivně skvěle v jedné mistnosti už nemusí vyznít tak úžasně v místnosti jiné. V 80% případů se jedná o spodní pásmo. Nároční posluchači si toto uvědomují a volí různé přístupy. Asi nejroumnější se mi jeví napájení reprosoustav více zesilovači za aktivní výhýbkou. Každé pásmo má svůj koncový zesilovač. Tím se PURE Hi-Fisti vyhnou použití korektoru a současně pořeší jeden z největším problémů, že jinak slušně řešené zesilovače mají v drtivé většině případů problém přenášet současně velmi nízký a velmi vysoký kmitočet. Tuto problematiku nakousl pan Federmann v článcích "Tranzistorový zvuk", kde zmiňuje parametr "čas odezvy". V řešeních, kdy má každé pásmo svůj koncový zesilovač přestává být tento parametr příliš významný a zvuk získává na transparentnosti.strakat píše:vladzin: nemyslel som vaše názorové obraty, ale to že si vyberáte hodnotenia aké vám vyhovuje. Že DPA330 zvukovo pohorelo vám vyhovuje, ale nedostatok basov u HQQQF z rovnakých úst už neberiete. Prečo taký skúsení poslucháči aký boli v Rožnove nenapísali nič o zlej akustickej úprave mistnosti ani nič o huhňajúcich basoch iných zosilovačov, ale vadil im práve nedostatok basov u HQQQF? Až mala miestnosť hrb na 60Hz a HQQQF si s tým hrbom poradil ako jediný, napadá ma otázka ako by hral v miestnosti ktorá má hrb na 70Hz alebo na 50Hz. To o room correction bolo dosť nadnesené, rovnako ako sú nadnesené ostatné skvelé vlastnosti HQQQF. Že sa vám to páči je vec druhá, možno to vyhovuje aj norme DIN, ale podľa mňa to HiFi nie je.
Aká konkrétna skladba od Pata Coila sa počúvala?
Tak si vyberte. Jak vidíte, není to tak jednoduché.
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
"čas odezvy", to bude ten správný parametr.
Kolik to je u HQQF Vladzine ? 10us ?
http://www.valachnet.cz/lvanek/hqqf_tor ... mitace.jpg
Skoda že je to změřené na 1kHz, na 10kHz by se to dalo odečíst přesně
Kolik to je u HQQF Vladzine ? 10us ?
http://www.valachnet.cz/lvanek/hqqf_tor ... mitace.jpg
Skoda že je to změřené na 1kHz, na 10kHz by se to dalo odečíst přesně

- John Hidden
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 159
- Registrován: ned 22. lis 2009 20:47:13
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Na problém "přenášet současně velmi nízký a velmi vysoký kmitočet" ukáže velmi přesně měření intermodulačního zkreslení. Jsou normované dvojtóny 60Hz + 7kHz a 250Hz + 8kHz.vladzin píše:jeden z největším problémů, že jinak slušně řešené zesilovače mají v drtivé většině případů problém přenášet současně velmi nízký a velmi vysoký kmitočet.
Co se týče doby odezvy, to je podle mě také důležitý parametr, ale ani v IMD, ani v době odezvy HQQF nevyniká. Naopak.
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Ta hodnota je o řád nižší. Pan Federmann uváděl někde hodnotu kolem 60nS. Nejlépe, když oslovíte přímo autora HQQF. Určitě vám rád odpoví.danhard píše:"čas odezvy", to bude ten správný parametr.
Kolik to je u HQQF Vladzine ? 10us ?
http://www.valachnet.cz/lvanek/hqqf_tor ... mitace.jpg
Skoda že je to změřené na 1kHz, na 10kHz by se to dalo odečíst přesně
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
John Hidden píše:Na problém "přenášet současně velmi nízký a velmi vysoký kmitočet" ukáže velmi přesně měření intermodulačního zkreslení. Jsou normované dvojtóny 60Hz + 7kHz a 250Hz + 8kHz.vladzin píše:jeden z největším problémů, že jinak slušně řešené zesilovače mají v drtivé většině případů problém přenášet současně velmi nízký a velmi vysoký kmitočet.
Co se týče doby odezvy, to je podle mě také důležitý parametr, ale ani v IMD, ani v době odezvy HQQF nevyniká. Naopak.
Já jsem nepsal, že se to nedá měřit. Psal jsem, že je problém postavit zesilovač, který by dokonale přenášl jak nízké, tak vysoké kmitočty. Proto je řešením aktivní výhybka a každé pásmo má svůj koncový zesilovač. Navíc zesilovaž pro vysoké tóny nemusí být tak výkonově dimenzován jako na spodní části pásma, což opět přispává k lepšímu zpracování vysokých kmitočtů.
- John Hidden
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 159
- Registrován: ned 22. lis 2009 20:47:13
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
vladzin: nedomnívám se, že máte pravdu, ani se nedomnívám, že jste vystihl jádro problému.
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Možná narážíte na to, co jsem napsal o zesilovači pro vysoké kmitočty. Vycházím z toho, že tranzistory pro velké výkony jsou obecně pomalejší a proto mají větší problém přenášet vysoké kmitočty, než tranzostory pro nižší výkony.John Hidden píše:vladzin: nedomnívám se, že máte pravdu, ani se nedomnívám, že jste vystihl jádro problému.
Re: Nebuďte negramotní pošesté, aneb exploze neznalosti a xe
Takze najlepsie riesenie neschopnosti prenosu signalu samostatnym koncom je riesit to cez aktivvladzin píše: Já jsem nepsal, že se to nedá měřit. Psal jsem, že je problém postavit zesilovač, který by dokonale přenášl jak nízké, tak vysoké kmitočty. Proto je řešením aktivní výhybka a každé pásmo má svůj koncový zesilovač. Navíc zesilovaž pro vysoké tóny nemusí být tak výkonově dimenzován jako na spodní části pásma, což opět přispává k lepšímu zpracování vysokých kmitočtů.

Ahaaaa, tak uz som pochopil preco su v ponuke aj sety.... . Kurna ale to potom lezie dost do penazenky

